You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Yükleniyor...

Othello Kalesi

Tip; Kale
Dönem; Lüzinyan
Günümüzdeki Durumu; Tarihi Eser
main.conidition; Conflict, development pressures, and global climate change threaten this historic site.




Mağusa bugünkü halini almadan, hatta surların da yapılmasından önce M.Ö.3.yüzyılda Arsinoe adıyla bir balıkçı köyüyken gelişmesiyle birlikte, kıyıya bir gözetleme burcu yapılmıştır. Doğal liman yapısından yararlanarak kıyıya en yakın noktaya da bir burç inşa edilerek aralarına zincir çekilip limana giriş kontrol altına alınmıştır. Böylece bir Citadel (Gözetleme kulesi) haline gelen yapı, Lüzinyan zamanında geliştirilip dörtgen bir kaleye dönüştürülmüştür. II.Henry’nin hükümdarlığı sırasında (1285-1324) inşa edilen hisarlarla bütünleşen yapı, bir iç kale olarak kentin en önemli savunma birimi haline gelmiştir. Aynı devirde kazılan hendek ve surlara dikilen burçlar kentin gücünü ortaya koyduktan sonra içte, şimdi Kültürel Mirasa konu olan dini yapıların inşaatına girişilmiştir. Ceneviz ve Venedik dönemlerinde savunma gücü gözetilerek kalenin çevresine hendek kazılmış, dört köşesindeki burçlar yuvarlatılarak güçlendirilmiş, burası bir askeri garnizon haline getirilmiştir. Yapının ortasındaki avlunun deniz tarafında beş kubbeli oda ile yüksek tavanlı bir hol bulunmaktadır. Buranın toplantı ve yemek salonu olarak kullanıldığı bellidir. Burçların üzerinden savunma ve saldırı amacına uygun geçit, merdiven ve platformlar eklenip top atışlarına karşı önlem olarak havalandırma kuleleri toprakla doldurulmuştur. Hendeğe deniz suyu girişi sağlanmış, zamanla buraya renginden dolayı ‘Yeşil Deniz’ denmiştir. Kalenin her burcunda ve giriş kapısının üzerinde Venedik askeri gücünün koruyucusu olarak seçilen Aziz Mark aslanı rölyefi bulunur. En görkemlisi giriş üstünde olup kanatlı aslanın sağ pençesi altında ‘Pax tibi Marce,Evangelista meus’deyimi yer almakta olup ’Huzur seninle olsun Aziz Mark’ anlamındadır. Kabartmanın altında 1492 yılında kale savunmasını güçlendiren komutan Nicolao Foscarini’nin de adı yazılıdır. Othello Kalesi, adını İngiliz zamanında almıştır. Şekspir’in Othello adlı eserinde, kahramanı Christophoro Moro’nun burada Venedikli komutan olarak bulunduğu sırada eşi Mağusalı Desdemona’yı kıskançlık nedeniyle boğması anlatılır. İtalyan müzisyen G.Verdi aynı adlı operasıyla meşhur olmuştur. Kalenin Deniz Kapısıyla arasındaki park, Desdemona adıyla anılır.
1 / 49
Genel
2 / 49
Genel
3 / 49
Genel
4 / 49
Genel
5 / 49
Mimari Özellikler  - Roof
6 / 49
Mimari Özellikler  - Roof
7 / 49
Mimari Özellikler  - Floor
8 / 49
Mimari Özellikler  - Floor
9 / 49
Mimari Özellikler  - Window
10 / 49
Mimari Özellikler  - Window
11 / 49
Mimari Özellikler  - Window
12 / 49
Mimari Özellikler  - Window
13 / 49
Mimari Özellikler  - Portal
14 / 49
Mimari Özellikler  - Portal
15 / 49
Mimari Özellikler  - Portal
16 / 49
Mimari Özellikler  - Portal
17 / 49
Mimari Özellikler  - Portal
18 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
19 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
20 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
21 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
22 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
23 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
24 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
25 / 49
Mimari Özellikler  - Graffiti
26 / 49
Mimari Özellikler  - Arches
27 / 49
Mimari Özellikler  - Arches
28 / 49
Mimari Özellikler  - Arches
29 / 49
Mimari Özellikler  - Sculpture
30 / 49
Mimari Özellikler  - Sculpture
31 / 49
Mimari Özellikler  - Sculpture
32 / 49
Mimari Özellikler  - Sculpture
33 / 49
Mimari Özellikler  - Other Features
34 / 49
Mimari Özellikler  - Other Features
35 / 49
Mimari Özellikler  - Other Features
36 / 49
Mimari Özellikler  - Other Features
37 / 49
Mimari Özellikler  - Other Features
38 / 49
Teknik Özellikler  - Ground Plan
39 / 49
Teknik Özellikler  - Aerial Photo
40 / 49
Teknik Özellikler  - Aerial Photo
41 / 49
Teknik Özellikler  - General Photo
42 / 49
Teknik Özellikler  - General Photo
43 / 49
Arsiv  - by T. Mogabgab
44 / 49
Arsiv  - by W. Dreghorn
45 / 49
Arsiv  - RDAC
46 / 49
Arsiv  - ARDAC
47 / 49
Arsiv  - ARDAC
48 / 49
Arsiv  - ARDAC
49 / 49
Arsiv  - ARDAC

Genel
Genel
Genel
Genel
Mimari Özellikler  - Roof
Mimari Özellikler  - Roof
Mimari Özellikler  - Floor
Mimari Özellikler  - Floor
Mimari Özellikler  - Window
Mimari Özellikler  - Window
Mimari Özellikler  - Window
Mimari Özellikler  - Window
Mimari Özellikler  - Portal
Mimari Özellikler  - Portal
Mimari Özellikler  - Portal
Mimari Özellikler  - Portal
Mimari Özellikler  - Portal
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Graffiti
Mimari Özellikler  - Arches
Mimari Özellikler  - Arches
Mimari Özellikler  - Arches
Mimari Özellikler  - Sculpture
Mimari Özellikler  - Sculpture
Mimari Özellikler  - Sculpture
Mimari Özellikler  - Sculpture
Mimari Özellikler  - Other Features
Mimari Özellikler  - Other Features
Mimari Özellikler  - Other Features
Mimari Özellikler  - Other Features
Mimari Özellikler  - Other Features
Teknik Özellikler  - Ground Plan
Teknik Özellikler  - Aerial Photo
Teknik Özellikler  - Aerial Photo
Teknik Özellikler  - General Photo
Teknik Özellikler  - General Photo
Arsiv  - by T. Mogabgab
Arsiv  - by W. Dreghorn
Arsiv  - RDAC
Arsiv  - ARDAC
Arsiv  - ARDAC
Arsiv  - ARDAC
Arsiv  - ARDAC